Wednesday, December 5, 2007

Poopie Bennie spreekt

Poopie Bennie heeft weer gesproken eerst de geschiedenis ontkennen en alles afschuiven op atheisten.
Pffft, we weten al lang dat liegen makkelijk is voor iemand die ineens weet dat limbo niet bestaat en de letterlijke hel wel.

Maar dit heeft meer invloed op mij:
Katholieke school moet katholieker

In België zijn een groot deel van de scholen katholiek, meer dan er gemeenschaps scholen zijn en soms is het zelfs gewoon niet mogelijk om je kind naar een vrije school in de buurt te sturen.  Ik vind het nogal hypocriet van die scholen katholiek te blijven noemen want er word in sommige ook moslim leg gegeven en die scholen krijgen evenveel of meer subsidie van de staat dan gemeenschaps scholen maar het systeem werkt redelijk iedereen is welkom en behalve een onnozel godsdienstlesje zijn ze hetzelfde (geen kreationistische zever of zo)
Dus hoewel ik zelf steeds zou ijveren om naar een niet katholieke school te gaan (zelfs al is het minder praktisch) gaat mijn dochter waarschijnlijk naar een katholieke school beginnen gaan tot ze zelf kan beslissen om thuis de vrede met mijn katholieke vrouw wat te bewaren ;-)

MAAR als ze ook maar een beetje veranderen hoop ik dat alle subsidie onmiddellijk ingetrokken word en hoop ik dat ik mijn vrouw zal kunnen overtuigen om onze dochter niet naar zo een school te sturen of zal ik actief de schade die zo een school aanricht moeten rechtzetten en dat zou niet bevorderlijk zijn voor de huiselijke situatie.

Op het eerste zicht lijkt het wel zo dat die pauselijke teksten in België stilletjes onder de mat geschoven worden (hypocrisie is natuurlijk ook makkelijk voor katholieken)

No comments: